Лекарства за понижаване на кръвното налягане може да са опасно за сърцето

Лекарство
18.03.2019 / 16:03

Лекарствени препарати за понижаване на кръвното налягане и срещу стенокардия могат да доведат до внезапно спиране фунционирането на сърцето, съобщи Юрик алърт, позовавайки се на съобщение на Европейското дружество по кардиология.

Става въпрос за лекарства, съдържащи нифедипин. В съобщението се отбелязва, че високите дози от това съединение увеличават риска от камерна фибрилация.

Нифедипин и амлодипин често се предписват от кардиолози, а изборът на лекарството в редица случаи зависи от предпочитанията и опита на лекаря, поясниха авторите на изследването.

Двата препарата обикновено са смятани за еднакво ефикасни и безвредни, като нито един от тях не е свързан с внезапно спиране функционирането на сърцето.

Резултатите от изследването навеждат на мисълта, че високите дози нифедипин могат да увеличат риска от внезапно спиране функционирането на сърцето вследствие на фатална сърдечна аритмия, за разлика от амлодипин.

Източник: БТА
Снимка: pixabay.com
 
 

Copyright © 2008-2019 Общинска организация на инвалидите - Сливен | RSS емисия

Изграден от Sliven.NET | Дизайн от Sliven Net | Програмиране и SEO от Христо Друмев